НЯКОЛКО СЪВЕТА ПРИ ОРГАНИЗИРАНЕ НА МАЛКА СВАТБА – 10-20 ГОСТИ

BI_small_wedding_20_6

Как да организираме малка сватба

За всеки сватбата е индивидуално изживяване – някои предпочитат пищно тържество, докато други предпочитат да споделят този незабравим момент от живота си само с най-близките си хора.

Затова, решихме да ви споделим полезна информация около организацията на малка сватба с около 20 гости.

BI_small_wedding_20_5

Как да организираме малка сватба

ИЗБОР НА МЯСТО

Първото правило за организиране на малка и уютна сватба е правилният избор на място и локация. Хубавото е, че ще можете значително по-лесно да изберете място, дори и то да не е подходящо за по мащабни сватби. Обърнете внимание на уютни зали, любими заведения, кокетни вилички, красиви поляни, широки беседки, безлюдни плажове, паркове. Ако искате вашите гости наситина да запомнят сватба ви, разделете я на две части – в два поредни дни, например от уикенда.

Ако изберете затворено помещение, помислете за уюта – камина, свещи и малки лампички ще направят сватбеното парти задушевно и запомнящо се. Ако разполагате и с открито пространство, например двор на вила, обособете отделна парти зона – изнесете меки кресла тип “барбарони”, закачете фенери по дърветата, изнесете маси в градината. Можете да смените традиционната програма на сватбата – започвайки с официална вечеря като предвидите церемонията по средата, в разгара на вечерта, когато гостите са се отпуснали, а залязващото слънце би било перфектен фон. Разбира се, вашето официално “Да” ще бъде последвано от купонджийския дух на партито след това. Съобразете и темата, която сте избрали, цветята и декора.

BI_small_wedding_20_2

Как да организираме малка сватба – избор на мястото

BI_small_wedding_20_3

Как да организираме малка сватба – избор на мястото

BI_small_wedding_20_4

Как да организираме малка сватба – избор на мястото

ПРОГРАМАТА

Особенно внимание отделете на програмата за вечерта. Можете да се спрете, както на традиционния вариант с водещ, така и да измислите сценарий на развлекателната част сами. Отлична изненада за вашите гости би била любимата на компанията музикална група. Можете да заложите на разни стилове – джаз, рок, чилаут. Ако гостите не са много планирайте отделна маса за различните игри – така ще разчупите обстановката и на всички ще им е интересно. Добре е да съчетаете игрите с цялостната тема – различни танцови или музикални съревнования, викторина с въпроси около булката и младоженеца, караоке биха се вписали идеално в цялостната ви концепция. Ако времето ви го позволява, част от развлеченията могат да бъдат изнесени на открито.

Можете да поканите и инструктори по танци, например латино, които да забавляват вашите гости и да вдигнат градуса на настроението със салса, бачата и меренге.

BI_small_wedding_20_1

Как да организираме малка сватба – програмата

BI_small_wedding_20_8

Как да организираме малка сватба – програмата

ДЕКОР И ДЕТАЙЛИ

Когато гостите не са много, можете да не правите отделни маси, а да настаните всички заедно на една маса. При декорацията на дългата маса, идеално би подхождала пътека от живи цветя, комбинирани със свещи и покривки от естествени материи – лен или памук. В този случай трябва да се погрижите за сервирането на храната. Порциите трябва да бъдат индивидуални и максимално да ограничите общите блюда, които заемат по-голямата част от масата. Във този формат би било допустимо и присъствието на ‘шведска маса’. Можете да изберете и нестандартен вариант като обособите няколко маси: за предястията, красиво оформена маса за сирена, напитки, коктейли, десерти (candy bar). Обособете и отделна зона за поздравления, където можете да оставите книгата за пожелания, кутия за подаръци. Ако сте избрали конвертируема валута като основен подарък, можете да поднесете лека закачка към гостите си като монтирате пощенска кутия, в която да пускат пликовете си. Не забравяйте и за подаръчетата за гостите, които можете да им поднесете по време на поздравленията.

Отделете време и за красива, тематична фотосесия. Предвидете специален декор в темата на събитието. Най-добре е ако мястото, което сте избрали за фотосесията е близко до мястото на церемонията и партито. В противен случай, пренесете сватбената фотосесия в друг ден. За снимки с гостите, пък, обособете фотозона.

Помнете, че при правилната организация броят на гостите няма значение и малката сватба може да носи също толкова голям емоционален заряд, колкото и голямата!

BI_small_wedding_20_7

Как да организираме малка сватба – декор и детайли

Leave a Reply